Verbprøve i morgo

9. aug. 2010

Comprendre - å forstå

je comprends
tu comprends
il comprend
nous comprenons
vous comprenez
ils comprennent

j'ai compris


Conduire - å kjøre

je conduis
tu conduis
il conduit
nous conduisons
vous conduises
ils conduisent

j'ai conduit

Connaître - å kjenne

je connais
tu connais
il connaît
nous connaissons
vous connaissez
ils connaissent

j'ai connu

Courir - å løpe

je cours
tu cours
il court
nous courons
vous courez
ils courent

j'ai couru

Couvrir - å dekke

je couvre
tu couvres
il couvre
nous couvrons
vous couvrez
ils couvrent

j'ai couvert

Croire - å tro

je crois
tu crois
il croit
nous croyons
vous croyez
ils croient

j'ai cru

Croître - å vokse

je croîs
tu croîs
il croît
nous croissons
vous croissez
ils croissent

j'ai crû

Devoir - å skulle, burde, måtte, skylde

je dois
tu dois
il doit
nous devons
vous devez
ils doivent

j'ai dû

Dire - å si

je dis
tu dis
il dit
nous disons
vous dites
ils disent

j'ai dit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar