Kjære mamma...

4. sep. 2010

...som ville ha nytt blogginnlegg. (Jeg vet forresten ikke hvordan internettilstandene står til på inernatet, så her må man nok forberede seg på noen pauser).

Uansett, i dag har jeg og vertsfamilien vært på stranda i Asnelles. Dette er altså den (en av de?) stranda der britene gikk i land i 1944. Det var koslig, og jeg sovnet der vi lå og solte oss, men ble heldigvis ikke solbrent da høsten nesten har kommet hit også. Ellers fikk jeg en guidet tur om hvor jeg skal sykle inn til Bayeux om jeg vil det, eller hvordan jeg kommer meg til stranda selv.

Vertsfamilien snakker litt for mye engelsk til meg, og det er nok den største bjørnetjenesten jeg kan få akkurat nå. Det er utrolig deilig, men gjør veien mot fransk enda vanskeligere vil jeg tro. De, som meg, synes også det er greit å snakke engelsk med meg, da blir det ikke like mange misforståelser osv. MEN nå har jeg bedt vertsmor om å snakke fransk til meg, så kan vi heller ta glosene hvis det er noe jeg lurer på.

2 kommentarer:

Ingeborg sa...

Takk & takk! Og takk for brev (koselig med ordentlig brev i kassen! :) - det kommer en pakke, men skal jeg drøye litt tro?

Billetter hjem til jul er bestilt!

ill sa...

nei, ikke drøy vel! Vil jo ha pakke nå :D Ingvild

Legg inn en kommentar